Czy warto nadal prowadzić fanpage firmy na Facebooku?

Zastanawiasz się czy prowadzić profil firmowy na Facebooku, Instagramie czy innym portalu społecznościowym?

Po pierwsze odpowiedź sobie na pytanie co chcesz dzięki temu uzyskać, a po drugie zastanów się jaki rodzaj treści chcesz publikować. Jeśli założysz fanpage i “od święta” wrzucisz zdawkową informację o swojej stronie, usłudze czy produkcie to zasięg takiego postu będzie mikroskopijny i nic tego nie zmieni – jedynie promowanie.

Postaw się po drugiej stronie, czy chciałbyś zobaczyć post kiepskiej jakości innej firmy na swojej tablicy? Pewnie nie. Dlatego też algorytm tnie zasięgi i wpisy z małą szansą na popularność nie docierają do szerszego grona, ba! One nawet nie docierają do wszystkich obserwujących fanpage.

Obsługa profilu społecznościowego w Net-Factory

Od kilku lat oferujemy prowadzenie i obsługę profili społecznościowych naszym klientom, dla których realizowaliśmy strony/sklepy internetowe. Budujemy od zera zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki. W ramach takiej obsługi oferujemy:

  • tworzenie treści (posty, grafiki, krótkie filmiki)
  • odpowiadanie na wiadomości prywatne
  • odpowiadanie na komentarze
  • moderowanie dyskusji w grupach

Najlepszym przykładem są profile:

Na tych dwóch przykładowych profilach zaczynaliśmy od zera, od stworzenia profilu, ale systematyczną pracą udało się wypracować obecne efekty, które jak kula śniegu z każdym tygodniem/miesiącem nabierają na sile.

Wpisy na fanpage klubu karate (liczba obserwujących na dzisiaj to 1495) docierają (obecnie) średnio do około 2 tysięcy osób, ważniejsze wydarzenia (relacje z turniejów) potrafią wygenerować kilka tysięcy odsłon, np. wpis o vice-mistrzostwie świata jednego z zawodników klubu wyświetlono łącznie 12 tysięcy razy i jest to zasięg organiczny z praktycznie zerowym promowaniem.

Czy warto nadal prowadzić fanpage firmy na Facebooku?

W kwestii social media niezmiennie rządzi unikalność i jakość. Jeśli tworzysz dobre, unikatowe treści to większe zasięgi, coraz więcej obserwujących jest kwestią czasu i żadne zmiany w algorytmie Facebooka Ci w tym nie przeszkodzą. Jeśli jednak tworzysz kiepski kontent to nie spodziewaj się cudów.

Także, odpowiedź na pytanie może brzmieć: tak i nie 🙂

Wszystkich, których zainteresowaliśmy naszą propozycją zapraszamy do kontaktu na biuro@net-factory.pl po więcej szczegółów. Napisz coś o sobie, swojej firmie, marce, czego oczekujesz, będzie nam łatwiej określić zakres prac i zaproponować któryś z naszych pakietów.