Czy warto prowadzić bloga na stronie firmowej?

Czy warto prowadzić bloga? Jakie korzyści niesie ze sobą pisanie firmowego bloga? Na te pytania postaramy się udzielić odpowiedzi i rozjaśnić wszelkie wątpliwości.

Czasy kiedy słowo “blog” kojarzyło się tylko z internetowym pamiętnikiem już dawno minęły. Obecnie blogi skupiają rzesze ludzi wokół konkretnego tematu/branży, za którymi nierzadko stoi grupa kilku/kilkunastu ludzi. Blogi możemy podzielić na wiele kategorii, modowe, parentingowe, technologiczne, branżowe itd. W każdej z tych kategorii znajdziemy blogi wiodące prym o wielotysięcznych zasięgach. Blog to idealne miejsce – narzędzie do budowania bliższych relacji z klientem. Na firmowym blogu możemy szczegółowo opisać oferowane usługi, pokazać “co nie co” z produkcji, zaprezentować ciekawe case study ostatnio zrealizowanego projektu, czy dzielić się nowinkami i newsami z branży/sektora w którym działamy.

Zalety prowadzenia bloga firmowego

Standardowa realizacja firmowej strony www dla naszych klientów posiada (uśredniając) pięć, maksymalnie dziesięć podstron na których została w dużej mierze szczegółowo opisana oferta klienta. Jeśli chcemy rozwijać stronę to w pewnym momencie dochodzimy do punktu w którym ciężko dalej naturalnie rozbudować stronę, warto wtedy pomyśleć o wdrożeniu firmowego bloga, dzięki któremu będziemy mieć możliwość tworzenia wpisów.

Dodając bloga na stronę firmową po pierwsze mocno rozbudowujemy stronę, po drugie dajemy potencjalnemu klientowi dodatkową fachową treść na temat oferowanych usług, produktów, po trzecie mamy szansę na pozyskanie klientów za pomocą zupełnie nowych kanałów:

  • wyszukiwanie “long tail” (długi ogon),
  • zapytania w komentarzach pod wpisami,
  • udostępnianie wpisów w mediach społecznościowych itd.

Klienci przeglądają wiele stron, porównują oferty i dlaczego mają wybrać akurat Twoją ofertę? Każdy z nas potrzebuje czegoś więcej zanim zdecyduje się na konkretną firmę, ofertę, wycenę itd. Niektórzy potrzebują mieć pewność, że decydując się na współpracę będą działać z osobą kompetentną, wiarygodną firmą itd. Prowadząc bloga będziesz mieć możliwość pokazania siebie oraz swojej firmy.

Kluczem takiego rozwiązania jest systematyczność. Ciężko brać na poważnie blog, na którym ostatni wpis pojawił się np. pół roku temu! Systematycznie prowadzony, aktualizowany blog to idealnie rozwiązanie do naturalnego rozbudowywania strony. Zaufaj nam, a zobaczysz, że z czasem będziesz potrzebował kolejnych modułów, dzięki którym na podstronie pojedynczego wpisu pokażesz ostatnio dodane wpisy, wyszukiwarkę postów czy polecane wpisy powiązane tematycznie z aktualnie przeglądanym newsem.

Zainteresowany?

Jeśli potrzebujesz, masz w planach, chciałbyś uruchomić u siebie bloga to daj znać na biuro@net-factory.pl. Doradzimy, pomożemy i wdrożymy odpowiednie oprogramowanie, a następnie kompleksowo poinstruujemy jak obsługiwać panel administratora.

Zapraszamy do kontaktu z nami!