Projektowanie logo

Spójna identyfikacja wizualna (logo, materiały reklamowe, strona internetowa itd.) to jeden z elementów budowania pozytywnego i profesjonalnego wizerunku marki czy firmy. Choć w potocznej mowie stosuje się zamiennie logo/logotyp (co jest błędem) to warto znać podstawowe pojęcia jakie mogą pojawić się w trakcie naszej współpracy przy pracy nad waszym nowym logo.

Na przykładzie logo Artintera, firmy wykonującej włoskie podłogi drewniane omówimy poszczególne elementy jakie wchodzą w skład logo.

Podstawowy element identyfikacji wizualnej

Logo – to podstawowy element identyfikacji wizualnej, punkt wyjściowy późniejszych prac marketingowych; powinno przyciągnąć uwagę klienta, oddawać charakter firmy.

Budowa logo na przykładzie logo firmy Artintera

Pomyśl o dużych firmach organizacjacg np. Adidas, Nike, Coca-Cola, Biedronka, Mastercard, NATO – nie sposób nie pamiętać tych znaków.

Z czego składa się logo?

Logo składa się z sygnetu, logotypu i sloganu.

Logotyp – forma tekstowa, zapis literowy spójny z sygnetem, sloganem. Bardzo często można spotkać się z logo, które składa się wyłącznie z logotypu.

Logo Atom Sport składające się wyłącznie z logotypu

Sygnet – znak graficzny; powinien kojarzyć się z marką i być spójny z logotypem i sloganem. Bardzo często firmy posiadają logo składające się wyłącznie z sygnetu, przykład? Nadgryzione jabłko Apple, Nike itd.

Logo Limanowskiej Telewizji TV28.pl

Logo może składać się z samego logotypu, samego sygnetu, a także z sygnetu i logotypu.

Dodatkowym elementem logo jest slogan (tagline), hasło reklamowe, oddające charakter firmy, np. Just do it (Nike), Chce się Ż (Żywiec), Codziennie niskie ceny (Biedronka).

Meble Twoich Marzeń – slogan firmy MW Design

To tylko kilka przykładów logo, które mieliśmy przyjemność wykonać dla naszych klientów. Jeśli chcesz zobaczyć więcej naszych projektów zapraszamy na specjalną podstronę w naszym portfolio – zobacz tutaj.