Nie odzywaliśmy się na blogu przez prawie 2 miesiące, ale to nie dlatego, że nie pracowaliśmy, ale dlatego, że mieliśmy bardzo dużo projektów do zrobienia i pochłonęły nas całkowicie…

Po oddaniu strony dla SKP E&T Wajda, gruntownie odświeżyliśmy strony dla firm N.O.W.I. Sp. z o.o., Plombier, AK Invest oraz Przedszkole i ZSP nr 4 w Limanowej, a także oddaliśmy kilka mniejszych projektów i nawiązaliśmy współpracę z kolejnymi klientami.

To były dobre i intensywne tygodnie pracy. Ale nie o tym dzisiaj. Dzisiaj chcieliśmy przybliżyć temat „nowoczesnej strony internetowej„.

Ponad 25 lat stron internetowych

Pierwsza strona internetowa powstała w 1991 roku w szwajcarskim ośrodku naukowo-badawczym CERN (zrzut ekranu z wersji z 1992 roku), zawierała nagłówek i kilkanaście akapitów z tekstem i linkami.

Z roku na roku wygląd witryn internetowych, ich możliwości oraz sposób myślenia o projektowaniu stron zmieniały się w błyskawicznym tempie. Obecnie za pomocą strony internetowej wyślemy formularz, złożymy zamówienie, skonfigurujemy produkt, obejrzymy wideo, przeczytamy poradnik itd. Strona internetowa stała się w pewnym sensie dodatkowym pracownikiem firmy / marki, który pracuje bez przerwy, 24 godziny na dobę.

Strona internetowa dla firmy AK Invest – www.ak-invest.pl

Po pierwsze wygląd i użyteczność

Przez ponad 25 lat, od 1991 roku przeszliśmy od białych stron (niczym wyjętych z książek), przez „pstrokate” i niskiej jakości strony lat 90, do stron, które mogą wykonywać szereg zadań bez ingerencji i nadzoru człowieka.

Nowoczesna strona internetowa powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy, tak aby materiały reklamowe (wizytówki, ulotki, oklejone samochody, logo, papier firmowy itd.) oraz strona internetowa stanowiły jednolitą całość. Layout strony powinien bazować na głównym kolorze / kolorach i już na pierwszym ekranie powinniśmy poinformować czym dokładnie jest przeglądana strona, a także zachęcić do dalszego przeglądania oferty firmy. Bardzo dobrą praktyką jest wykorzystanie na stronie autorskich zdjęć przygotowanych przez profesjonalnego fotografa.

Strona firmowa dla firmy N.O.W.I Sp. z o.o. Sp. k. – www.nowi.com.pl

Po drugie responsywność

Od mniej więcej 2015 roku responsywność to norma. Strony internetowe muszą dostosowywać się do ekranu na jakim są wyświetlane. W niektórych przypadkach (gdy ruch sieciowy na stronie generują w większości urządzenia mobilne) warto zaprojektować stronę internetową w myśl zasady „mobile first„, tzn. projektujemy witrynę pod kątem małych ekranów, dzięki czemu strona będzie poprawnie działać również na większych ekranach. Dodatkowym atutem projektowania „mobile first” jest konieczność poprawnej optymalizacji pod kątem szybkości ładowania, która z miesiąca na miesiąc staje się coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na ranking strony. Zastanów się, czy jesteś w stanie patrzeć w biały ekran smartphona i czekać kilkanaście sekund na załadowanie strony? No właśnie, nie bardzo, wszystko musi być na już, w mgnieniu oka.

Strona internetowa dla firmy SKP E&T Wajda – www.skpwajda.pl

Po trzecie rozwój, serwis i optymalizacja

Nawet najpiękniejsza responsywna strona wymaga dalszych nakładów pracy. Przede wszystkim należy zadbać o naturalną rozbudowę struktury i treści, możemy uzupełniać portfolio, prowadzić firmowego bloga lub dodawać nowe albumy zdjęć. Wszystkie te działania z pewnością będą miały pozytywny wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania. Ponadto należy monitorować i na bieżąco aktualizować oprogramowanie z którego korzystamy (system CMS, moduły), dzięki temu unikniemy ataków, a nasza strona będzie bezpieczna. Dodatkowo warto zadbać o optymalizację i na bieżąco dostosowywać stronę do zmieniających się co jakiś czas wymogów Google.

Strona internetowa dla firmy Plombier – www.plombier.pl

Nowoczesna strona internetowa to taka, która jest:

  • estetyczna – posiada indywidualną przykuwającą warstwę graficzną
  • funkcjonalna – intuicyjnie odpowiada na „zapytania” potencjalnych klientów
  • stabilna – bardzo szybko się ładuje i działa bezawaryjnie
  • zoptymalizowana – spełnia większość lub wszystkie wymogi twórców wyszukiwarek

Jeśli szukasz wykonawcy strony internetowej dla swojego biznesu / pomysłu na biznes to zapraszamy do kontaktu poprzez biuro@net-factory.pl