Masz swoją stronę internetową, ale od powiedzmy 3 lat w jej obrębie nic się nie dzieje, podobnie jak ubrania czujesz, że jest już przestarzała, niemodna i „znoszona”? Czas ją odświeżyć, nadać nowy blask i ponownie obudzić do życia! Pewnie zastanawiasz się w jaki sposób zaplanować i zrobić konkretny redesign strony www? Na co zwrócić uwagę, od czego zacząć? W kilku akapitach postaram się przybliżyć tę tematykę.

Tak w ogóle po co odświeżać stronę internetową? Jak łatwo zauważyć każdy internetowy projekt ma swoje „5 minut”, które średnio trwa około 2-3 lata. Zmieniają się trendy, moda, każdego roku co innego jest „na topie”. Jeszcze kilka lat temu projektowanie stron www w technologii RWD (responsive web design) było poważną i dosyć świeżą inwestycją na przyszłość – obecnie jest to coś zupełnie naturalnego. Google wręcz wymusza na właścicielach stron dostosowanie ich do urządzeń mobilnych. Wraz z trendami i modą, zmieniają się również przyzwyczajenia użytkowników i gości odwiedzających Twoją stronę www, to co dawniej było oczywiste, dzisiaj może być niejasne i nieczytelne.

Dlatego, ważne jest by utrzymywać naszą witrynę w dobrej kondycji i co pewien okres czasu inwestować w odświeżenie jej wizerunku. Takie działania z pewnością wpłyną pozytywnie na postrzeganie Twojej marki i jej profesjonalizację.

Po pierwsze odpowiedź sobie na pytanie co na stronie www działa, co jest bardzo dobrze wykonane i przynosi wymierną korzyść, a co zostało źle wdrożone i jest w zupełności niepotrzebne a wręcz przeszkadza?

Jeśli na tym etapie masz problemy z określeniem mocnych i słabych stron swojej strony www to warto zlecić to zadanie firmie. Taki audyt należy opracować w oparciu o chociażby narzędzia webmastera udostępnione przez Google czy Google Analytisc.

Po wykonaniu audytu należy odpowiednio zaplanować pracę i przygotować nową strukturę strony www, która będzie odpowiadać oczekiwaniom i celom jakie zostały nakreślone na początku współpracy. Po pierwsze strona powinna być nowoczesna, przejrzysta z elementami, które przyciągną i skupią uwagę klienta na tym co ważne. Po drugie RWD – strona dostosowana do urządzeń mobilnych. Po trzecie szybkość wczytywania strony. Google od dawna promuje w wyszukiwarce witryny responsywne, szybkie i bezpieczne.

Jeśli już odświeżasz stronę internetową to warto przy planowaniu całego przedsięwzięcia pomyśleć o wdrożeniu systemu zarządzania treścią – CMS. W sieci można znaleźć całe mnóstwo CMS-ów, które są dostępne do dowolnego użytku (Drupal, Joomla!, Concrete5, Typo3 czy WordPress). Jednak trzeba liczyć się z tym, że te systemy, aby były bezpieczne wymagają stałych aktualizacji. Mając CMS można szybko i bezpośrednio edytować treść znajdującą się na stronie. Jeśli i to jest dla Ciebie czarną magią, to zapytaj agencję z którą będziesz pracował nad nową stroną internetową o późniejszą obsługę, aktualizacje, serwis i cenę takich usług.

Kolejna ważna kwestia to aktualna pozycja Twojej starej strony www w wyszukiwarce. Jeśli jesteś w czołówce na pierwszej stronie listy wyszukiwań pod daną frazą to wszystkie zmiany na stronie głównej muszą uwzględniać wszystkie zależności związane z SEO. Całkowita zmiana treści na stronie głównej i na podstronach może spowodować, że stracisz swoje wysokie miejsca w wyszukiwarce.

To tylko namiastka i krótkie naświetlenie tematu jakim jest „odświeżenie strony internetowej”. Nie mniej jednak jeśli masz pewne obawy, nie jesteś pewien czy podołasz takiemu przedsięwzięciu, to napisz do nas, postaramy się pomóc, doradzić.

Tymczasem do następnego!