Planujesz pozycjonować własną stronę internetową? Świetnie! Poniżej przedstawiamy kilka bardzo ważnych aspektów na które warto zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy oraz czego wystrzegać się w zawieranych umowach.
Analiza konkurencji
Jeśli nie jesteś pionierem w swojej branży to z pewnością Twoja konkurencja jest już dawno w TOP10 i to właśnie od analizy konkurencji powinno się rozpocząć jakiekolwiek działania marketingowe, tym bardziej jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Analizując konkurencję po pierwsze możemy wyselekcjonować i wybrać zestaw fraz kluczowych, które są najbardziej istotne z punktu widzenia danej branży, po drugie możemy wstępnie określić stopień trudności wypozycjonowania strony.
Dobór słów kluczowych
Prawidłowe określenie fraz kluczowych dla danej domeny to podstawowa kwestia jeśli chodzi o planowanie długofalowego sukcesu domeny w wynikach organicznych. Jeśli do dyspozycji mamy wąski budżet, a działania skupią się na bardzo trudnych frazach, to strona może nigdy nie osiągnąć określonych celów. Jeśli natomiast strona internetowa będzie w TOP3 na mało istotnych frazach to te niby wysokie pozycje nie przyniosą wartościowego ruchu.
Na bieżąco oceniaj wyniki pracy
Ocena pozycjonowania to nie tylko analiza tabelek i pozycji domeny w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami, ale przede wszystkim weryfikacja czy pozyskany ruch organiczny niesie za sobą konwersje (zapytania, składane zamówienia, wypełnione formularze)? Czy użytkownicy trafiający na stronę otrzymują to czego szukali w wyszukiwarce wpisując konkretną frazę? Tak jak wspominaliśmy wyżej: wysokie pozycje nie zawsze gwarantują wysokie konwersje.
Mity pozycjonowania
Gwarantowane wysokie pozycje
Nikt nie może zagwarantować wysokich pozycji w Google, żadna firma nie da 100% gwarancji. Algorytm wyszukiwarki jest nie tylko niedostępny, ale ciągle modyfikowany i ulepszany. Firmy obiecujące TOP3 w wyszukiwarce w miesiąc/pół roku, chyba tak naprawdę nie wiedzą co oferują lub po prostu będą pozycjonować stronę na frazy nic nie znaczące.
Niskie koszty pozycjonowania
Niestety czasy, kiedy pozycjonowanie stron internetowych na ogólnopolskie frazy można było uzyskać niskim kosztem pracy oraz pieniędzy odeszły w niepamięć. Nikt nie może zagwarantować wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google na frazy z dużą konkurencją w krótkim czasie przy niewielkim nakładzie finansowym – jeśli ktoś oferuje TOP3 w miesiąc – to po prostu kłamie. Wyszukiwarka Google zmienia się i jeśli kilka lat temu wystarczyło włączyć automat do linkowania w katalogach, forach to teraz pozycjonowanie wymaga dużo większych nakładów pracy wielu ludzi, począwszy od copywriterów tworzących treści, po specjalistów od optymalizacji czy programistów wdrażających poprawki. Pozycjonowanie, profesjonalne pozycjonowanie musi kosztować.
Unikaj!
Niekorzystnie skonstruowanych umów w których zbytnio nie wiadomo za co dokładnie wykonawca będzie pobierał opłatę.
Zwróć uwagę na okres wypowiedzenia oraz jakie przewiduje się kary za np. zerwanie współpracy przed końcem obowiązywania umowy.