Kilka tygodni temu jeden z naszych stałych klientów poprosił nas o zweryfikowanie jego kampanii linków sponsorowanych w Google Ads.

Optymalizacja kampanii linków sponsorowanych w Google Ads

Audyt jak przeprowadziliśmy na koncie Google Ads wykazał wiele mankamentów i błędów, które usprawniliśmy w zupełnie nowej kampanii. Przede wszystkim utworzyliśmy nowe grupy reklam dla każdej gałęzi produktów oferowanych przez klienta. W każdej grupie reklam skonfigurowaliśmy po kilka reklam na kilkadziesiąt fraz kluczowych.

Poniżej porównaliśmy pełny miesiąc działania nowej kampanii – marzec 2019 z marcem 2018. W marcu w zeszłym roku budżet na dzień to 27,00 zł, 2 kampanie, 1 grupa reklamowa i kilka reklam na kilkanaście słów kluczowych.

Marzec 2018 – stara kampania

Wyniki? 26665 wyświetleń, 686 kliknięć, CTR: 2,89%, średni koszt kliknięcia: 1,08-1,73 zł, całkowity koszt: 766,83 zł.

Marzec 2019 – nowa kampania

W pełnym miesiącu (marzec 2019) działania nowej kampanii linków sponsorowanych budżet na dzień to 20,00 zł, 1 kampania, 7 grup reklamowych i kilkanaście reklam na kilkadziesiąt słów kluczowych.

Wyniki? 90685 wyświetleń, 2703 kliknięć, CTR: 2,98%, średni koszt kliknięcia: 0,22 zł, całkowity koszt: 608,07 zł

Podsumowanie

Wskaźnik: marzec 2018 – marzec 2019 – procentowa zmiana

Kliknięcia: 686 – 2703 – wzrost o 294,02%
Wyświetlenia: 26665 – 90685 – wzrost o 240,09%
CTR: 2,89% – 2,98% – wzrost o 3,11%
Średni koszt kliknięcia: 1,08-1,73 zł – 0,22 zł – spadek o 79,63%
Całkowity koszt: 766,83 zł – 608,07 zł – spadek o 20,70%

Zainteresowany? Chcesz nam zlecić optymalizację Twojej kampanii linków sponsorowanych? Zapraszamy do kontaktu biuro@net-factory.pl