Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami ogromnych zmian w portalu Allegro. W zeszłym roku wprowadzono wytyczne dla użytkowników (firma) jak mają wyglądać zdjęcia dodawanych produktów (jednolite tło, wymiary, zakaz reklamowania firmy, dodawania znaku wodnego na miniaturze). Następnie wprowadzono nowe opisy aukcji, które do czerwca 2018 mają objąć wszystkie oferty w Allegro.

Co to znaczy nowy opis Allegro?

Do niedawna na wielu aukcjach można było spotkać się z „html-owskim bazarem”, szablony allegro miały pełno ozdobników, animowanych elementów i zdjęć. Grafiki stosowane w szablonach były hostowane na zewnętrznych serwerach, a niektóre aukcje wyglądem przypominały lata 90. XX wieku – zero składu i ładu. Dlatego, też wprowadzono standaryzację opisu, która przewiduje:

– tworzenie sekcji (tekst, zdjęcie, tekst-zdjęcie, zdjęcie-tekst, zdjęcie-zdjęcie)
– ograniczenie do 100 sekcji w opisie aukcji
– wprowadzono minimalne stylowanie (pogrubienie, paragrafy, nagłówki h1/h2)
– wszystkie zdjęcia, grafiki użyte w opisie muszą być dodane za pomocą formularza Allegro

Bat na sprzedających poza Allegro

Sprzedaż „pod stołem” czyli poza Allegro to proceder stary jak samo Allegro, nie mniej jednak portal chce z tym walczyć (prawdopodobnie zjawisko nasiliło się po ostatnich zmianach w prowizjach). Wprowadzono zmiany w regulaminie, które dotyczą zakazu sprzedaży poza serwisem:

Zgodnie z zapowiedzią wprowadziliśmy dziś istotne zmiany w Regulaminie Allegro – w punkcie 5.4., w artykule 13. oraz w Załączniku nr 2.

Między innymi, dodaliśmy zapisy, które doprecyzowują kwestie naruszeń dotyczących:

  • składania propozycji zakupu lub sprzedaży towaru poza Allegro,
  • zakładania klientom Allegro kont w sklepach internetowych,
  • dołączania ulotek do zakupionych na Allegro towarów.

Dodaliśmy również zapis, w którym zastrzegamy sobie prawo do filtrowania i zatrzymywania wiadomości, wysyłanych w ramach narzędzi udostępnionych przez Allegro.

Nowe brzmienie artykułów 5. i 13. oraz Załącznika nr 2 prezentujemy w pliku PDF. Dodane fragmenty zaznaczyliśmy w pliku na zielono, a usunięte – na czerwono.

Zabroniono reklamowania swojej działalności poza Allegro (sklep internetowy), wprowadzono zakaz dołączania ulotek promocyjnych do paczek wysyłanych kupujących, a także Allegro będzie filtrować korespondencję, wyłapywać i banować konta, które będą oferowały i proponowały dokończenie sprzedaży poza Allegro. Jedną z form banowania będzie (po wcześniejszym upomnieniu) obniżenie pozycji ofert w rankingu trafności.

Co najważniejsze, zmiany już obowiązują i jedyne co pozostało sprzedającym to dostosowanie się do zmian.

Sprzedawco jesteś gotowy na ciągłe zmiany zasad gry?

Każdy portal, w którym jesteśmy gośćmi dąży do maksymalizacji zysku, dlatego też tak często zmieniają się „zasady gry” i nie mamy na to żadnego wpływu. Przykładowo: Facebook obniża zasięgi organiczne? Cukierowy portal chce „zachęcić” właścicieli stron do promowania wpisów, ciężko wypozycjonować stronę w wyszukiwarce Google? Rozpocznij kampanię AdWords. Sprzedajesz na Allegro? Najlepiej gdybyś zrezygnował z innego kanału sprzedaży itd. Sprzedawco, może warto pomyśleć nad wdrożeniem własnej platformy do sprzedaży w sieci, miejsca w którym to Ty będziesz ustalał zasady gry? O zaletach posiadania własnego sklepu internetowego dowiecie się już w kolejnym wpisie!

Tymczasem do następnego!