Ostatnie wpisy na blogu dotyczyły pozycjonowania stron internetowych, jednak, że niektóre terminy, pojęcia i slogany, którymi pojawiły się tekstach mogły dla przeciętnego internauty okazać się „czarną magią”, dlatego zebraliśmy najważniejsze pojęcia i opracowaliśmy do nich opisy. Materiał będzie na bieżąco aktualizowany. Zapraszamy do lektury.

Algorytm wyszukiwarki Google

Skomplikowane i owiane tajemnicą oprogramowanie, dzięki któremu wyszukiwarka jest w stanie wyświetlić najbardziej trafne wyniki wyszukiwania dla wpisanej przez nas frazy. Algorytm jest na bieżąco modyfikowany i aktualizowany przez programistów Google.

Black Hat SEO

To nic innego jak niedozwolone praktyki związane z pozycjonowaniem, które zostały zakazane przez Google. Strony internetowe, które zostaną „przyłapane” na stosowaniu black hat SEO muszą liczyć się z karą nakładaną przez Google, jaką jest wyrzucenie domeny z listy wyszukiwań.

Click Fraud

Każde kliknięcie w link sponsorowany w wyszukiwarce obciąża konto reklamodawcy, dlatego też powstał mechanizm „click fraud” pozwalający wykrywać nieuczciwe próby „wyklikania” budżetu przez konkurencję, dzięki temu takie kliknięcia nie wliczane są w koszty kampanii.

Długi ogon (long tail)

Jest to nazwa dla długich fraz, które składają się z kilku słów. Warto nadmienić, że optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych na takie frazy wpływa również na słowa kluczowe, które długi ogon zawiera.

Duplicate Content

Ostatnio na blogu podjęliśmy ten temat we wpisie: Content is King…. Dlatego „duplicate content” to termin, który należy bezapelacyjnie znać! Jeśli strona internetowa zawiera treści, które są już dostępne na innej/innych witrynach to wypozycjonowanie takiej strony będzie bardzo trudne! Google nie lubi „duplicate content”!

Googlebot

Strony indeksowane są przez roboty indeksujące czyli googleboty. Proces indeksacji jest całkowicie automatyczny i niezależny od nas, możemy jedynie go przyspieszyć dodając kod śledzenia Google Analytics.

Google AdWords

System reklamowy, jedno z głównych źródeł dochodu firmy Google, za pomocą którego możemy wyświetlić płatną reklamę w wynikach wyszukiwania konkretnej frazy/słowa kluczowego.

Linki wewnętrzne

Każda strona internetowa posiada mniejszą/większą strukturę podstron. Linki wewnętrzne to liczba wszystkich podstron w ramach naszej strony. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu jesteśmy w stanie zatrzymać internautę na naszej stronie na dłużej i nie jako „zaprosić go” do zajrzenia głębiej i zainteresowania się naszą ofertą.

Link building

Jedną z metod pozycjonowania jest właśnie „link building”, dzięki któremu jesteśmy w stanie zwiększyć atrakcyjność naszej domeny „w oczach” algorytmu Google. Jednak nie można popadać w skrajność, zbyt duża liczba linków, nienaturalny przyrost oraz niska jakość linków z niewiadomych źródeł może niekorzystnie wpłynąć na naszą pozycję w Google. Kluczem w „link building” nie jest ilość, lecz jakość pozyskiwanych linków.

Mapa strony

Kluczowy plik (sitemap.xml) dla robotów indeksujących zawierający wszystkie linki wewnętrzne strony.

Meta opisy

Meta opis to 2-3 zdania opisujące daną podstronę. Warto przygotować czytelne i jasne opisy, które zachęcą do odwiedzenia witryny. Czy wiesz, że meta opisy pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Off-page SEO

Wszelkie działania pozycjonerskie wykonywane poza pozycjonowaną stroną internetową mające na celu podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania, np. wyżej wspomniany „link building”.

On-page SEO

On-page SEO to działania optymalizujące stronę internetową, przede wszystkim: uzupełnienie meta opisów, stosowanie przyjaznych adresów URL, szybkie wczytywanie strony, responsywność, poprawne wewnętrzne linkowanie i wiele innych działań, ale o tym innym razem!

Organiczne wyniki wyszukiwania

Naturalne wyniki wyszukiwania, niezależne od płatnych linków w Google AdWords. Tylko bardzo dobrze zoptymalizowane strony internetowe są w stanie wejść do „TOP10” pod konkretną frazą, choć i od tego są niechlubne wyjątki, o których pisaliśmy ostatnio na blogu.

SEM/SEO

SEO to pojęcie związane z optymalizacją strony internetowej, dzięki której domena jest w stanie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania pod konkretnym zapytaniem niezależnie od linków sponsorowanych w Google AdWords. SEM natomiast to pojęcie związane z marketingiem w wyszukiwarce.

White hat SEO

Jeśli „black hat SEO” to techniki niedozwolone, to „white hat SEO” analogicznie jest zbiorem technik i metod, które nie zostały przez Google (jeszcze) zabronione. Kluczem white hat seo jest naturalność i brak manipulacji w wynikach wyszukiwania.