Co jakiś czas na naszym blogu pojawia się wpis związany z tematyką pozycjonowania stron internetowych. Pisaliśmy o content marketingu, prowadzeniu bloga firmowego, jak długo może trwać pozycjonowanie itd. Dzisiaj natomiast chcemy napisać co nie co o samej idei pozycjonowania.

Witryna firmowa jest jak dodatkowy pracownik, dostępny 24 godziny na dobę. Musisz „o niego” zadbać. Stronę należy rozwijać i ciągle ją ulepszać. Samo opublikowanie strony internetowej w branży wysoce konkurencyjnej nie da zbyt wielkich efektów, ponieważ będziesz daleko w wynikach wyszukiwania w Google, Twoja konkurencja już dawno tam jest.

Dlatego warto zastanowić się nad profesjonalnym pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stron internetowych

„Pozycjonowanie stron” to SEO Search Engine Optimization. Inaczej mówiąc jest to usługa w ramach której dostosowujemy stronę pod kątem działania algorytmu wyszukiwarki, tylko z tym może być problem, ponieważ nikt w 100% nie wie jak dokładnie działa algorytm.

Ale nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać. Google co jakiś czas informuje o zasadach użytkowania z wyszukiwarki, prezentuje wytyczne (White Hat Seo) jakimi należy się kierować tworząc strony internetowe, a także pokazuje jakich technik i praktyk (Black Hat SEO) się wystrzegać, żeby nie zostać zablokowanym, a nawet usuniętym z wyników wyszukiwania (filtr/ban).

Zainwestuj w swoją stronę

Najważniejsza sprawa to optymalizacja strony.

Jeśli strona ładuje się kilkanaście sekund, to Google obniży jej pozycje w wyszukiwarce, ponieważ istnieje prawie 100% pewność, że odwiedzający nie zaczeka do pełnego załadowania strony i ją opuści wcześniej. Tak samo będzie w przypadku gdy strona posiada jakieś podejrzane skrypty i może być niebezpieczna, Google celowo obniża rating, żeby wyszukujący nie widzieli jej na 1, 2, 3… czy 10 stronie wyników wyszukiwania.

Dlatego tak ważny jest audyt strony, który pokaże mankamenty i braki jakie należy wyeliminować oraz możliwości, które trzeba rozwinąć na stronie / w sklepie internetowym.

Następnie zainwestuj w content! Ponad rok temu pisaliśmy i zdania nie zmieniamy „Content is King”. Unikalna treść na stronie, na blogu nadal jest w stanie „zrobić różnicę”.

Analizuj konkurencję, odpowiednio dobieraj słowa kluczowe, monitoruj postępy pracy – to tylko skrót na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie strony to inwestycja długoterminowa. Nie oczekuj spektakularnych efektów po tygodniu czy miesiącu, takie uzyskasz inwestując w kampanię linków sponsorowanych Google Ads. Jeśli natomiast interesuje Cię wysoka organiczna pozycja w wynikach wyszukiwania musisz poczekać na efekty.

Jeśli chcesz poznać szczegóły pozycjonowania stron w naszej firmie albo chcesz żebyśmy zajęli się Twoją stroną i poprawili jej pozycję w wynikach wyszukiwania to zapraszamy do kontaktu poprzez biuro@net-factory.pl